Visum

  • picasso03

    Hallo Alanya vrienden, allereerst de beste wensen en een goede gezondheid in 2014.B)

    Vanaf april dit jaar is het niet meer mogelijk een visum te halen op de luchthavens in Turkije.

    Dit moet in Nederland geregeld worden. Het visum blijft 6 maanden geldig en je mag niet meer dan 90 dagen

    aan een gesloten in Turkije verblijven op dit visum. Het kost nog steeds € 15,00 maar daar kunnen bemiddelingskosten

    bij komen.

    Via onderstaande link, kan je een visum aanvragen en deze kost dan €15,00 en moet worden betaald met een creditcard,

    daarna kan je het visum zelf uitprinten. Hier zijn dan geen bemiddelingskosten aan verbonden.

    http://www.evisa.gov.tr/en

    Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en wens jullie allemaal een hele fijne vakantie.

    Wisper.

  • jaac

    Hallo Picasso

    Kreeg al een brief van ons reisbureau met het verhaal van het e- ticket.

    Dit is om kosten in Turkije uit te sparen voor personeel.

    Maar ik denk dat je toch wel in een rij moet staan voor het stempeltje ben ik bang.

    Kortom we gaan het zien.

    En hoezo bemiddelingskosten?

    Als er mensen zijn die geen pc of creditcard hebben staat in de brief van ons reisbureau helpen hun je verder.

    En ik denk zelf misschien dat oudere mensen hier wel problemen mee hebben want de site is in het Engels.

  • alanyalover

    Gelukkig is dit inmiddels al weer teruggedraaid. Ze gaan 't pas vanaf november 2014 invoeren! Dat is gebeurd onder druk van de Nederlandse reisorganisaties…

  • harry53

    Uitstel is geen afstel,laat me niet lachen druk van de Nederlandse reisorganisatie, die paar Nederlandse reisorganisatie maken nog geen deuk in een pak boter,zijn er überhaupt nog onafhankelijke Nederlandse reisorganisaties?

    Duitsers en Belgen hebben met de visumplicht niets te maken en lachen over de Nederlandse rijen op de Turkse vliegvelden,

  • Wil Hartog

    Er komt toch wel een grote vraag bij mij op.

    Waarom hebben Belgen en Duitsers geen visumplicht? Maar de Nederlanders wel?

    Lijkt in eerste instantie een teken van ongelijkheid??

  • jaac

    Hoorde vanmorgen dat het visum per 11 april 25 euro gaat kosten.

    Evt, kan je nog gebruik maken om een e- ticket zelf uit te printen dan zijn de kosten nog 15 euro.

    Na 11 april dus duurder.

    En de Duitsers hebben met Turkije een verdrag heel lang afgesloten vandaar dat ze geen visum hoeven te betalen.

    Groet joke

    .

  • Wil Hartog

    Ja een flinke prijsverhoging, ik wist het ook al vanaf vandaag, werd door mijn reisorganisatie hiervan op de hoogte gebracht. Niet normaal!!!!!

    Zo moeten ze maar doorgaan met alles sterk te verhogen, dan blijven de mensen vanzelf wel weg, doordat ze zich op deze manier uit de markt prijzen.

    Mogelijk dat ik ook ga overwegen om volgend jaar ergens anders heen te gaan.

  • jaac

    Hoi wil

    Gewoon een e-ticket voor 1 april doen heb je het voor 15 euro.

    En ach Turkije is nog goedkoop in vergelijk met andere landen en wij gaan 2 keer dan valt het nog mee.

    Fijne vakantie

  • PPpietje

    Beste oplossing met visumkosten??!!

    Per direct Eu.steun stopzetten.

    Ontvangen van eu.2013 . 900miljoen EURO!!!!!!!

    Bijna drie MILJARD LIRA!!!!!

    Laat gaan met die banaan.

    Wij betalen wel.

    Groet.Pietje.

  • Wil Hartog

    Ja gewoon E-visum kopen, haha. Nu dan nog 15 euro, na 15 april en volgend jaar ook 25 euro of misschien volgend jaar nog duurder.

    Met een creditcard betalen, die ik niet heb. Speciaal voor dit visum kosten maken om een creditcard aan te schaffen. Ben je nog niet goedkoper uit. Op sommige sites bieden ze aan om met Ideal te betalen, maar dan moet een visum zelfs 40 euro gaan kosten. Ja ze weten het wel hoe er een slaatje uit te slaan. Maar er zijn heel veel sites om een visum te kopen, maar zijn ze wel allemaal betrouwbaar??

    Het is al een verkeerde inschatting van Turkije om aan te nemen dat alle Nederlanders een creditcard hebben.

    Turkije is nu nog over het algemeen wel goedkoop, maar hoe lang nog? Al moet je wel oppassen dat je in bijv. winkels niet te veel betaalt.