Ikamet

  • boboleo

    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen wat tegenwoordig een Ikamet voor de Nederlanders kost.

    En hoeveel tijd neemt dit in beslag voor je hem hebt,kun je hem meteen voor 5 jaar aanvragen.

  • oba

    Je kan in alanya een verblijf vergunning aanvragen bij de vreemdelingenpolitie zit bij otocar busstation

    Je heb nodig een belasting nummer van turkije kan je halen in alanya

    een bankrekening met 12000 lira of ruim 5000 euro voor 1jaar

    3 pasfoto,s 1 copy van je huur overeenkomst

    1 copy van je paspoort en een copy van de visum zegel van binnekomst in turkije.

    Ben je bij de vreemdelingen politie geweest krijg je een papier mee voor 1jaar kost 136 lira daarmee ga je naar het belastingkantoor daar betaal je het geld.

    dan weer terug naar de vreemdelingen politie en na goedkeuring van alle papieren moet je 172 lira betalen voor je verblijf vergunning .

    Na en week of twee kan je blauwe boekje ophalen.

    hoop je hier mee voldoende geholpen te hebben.

    Groetjes uit oba

  • boboleo

    hallo Oba bedankt voor deze informatie.

  • Guido1

    Hoi Oba,

    Is dit 12000 TLper jaar per persoon? … als met een koppel bent en je wil IKAMET voor 5 jaar dus: 12000 x 2 = 24000/Jaar x 5 = 120 000TL?

    Bedankt voor de info

    Guido

  • oba

    hoi guido

    ik weet niet of je al gepensioeneerd bent? als dat wel het geval is dan kan dan moet je een bewijs inleveren dat je een pensioen uitkering hebt en in het turks natuurlijk moet wel gebeuren door een beedigde notaris dan hoef je geen bankrekening te laten zien met geld erop, het gaat ze erom dat je zelf financeel kan onderhouden.

    Wat je ook kan doen is als je het voor 5 jaar wil aanvragen dan zet je je geld de ene dag 60000 lira op jouw rekening vraag wel een afschrift ,dan de volgende dag 60000 lira op de andere zijn rekening en dan ga je om het de beurt aanvragen.

    oba

  • Guido1

    Bedankt Oba,

    Klinkt inderdaad al minder als 120.000,-TL.

    Ik geloof dat ik het principe begrepen heb.

    Greetzz

    Guido