visum

  • mgouda

    Wij zijn 18 augustus in Kemer geweest en gaan 19 oktober nog even lekker naar Alanya.Weet iemand of we gebruik kunnen maken van dezelfde visum als die van Augustus of moeten we een nieuwe halen op het vliegveld.Volgens mij is deze drie maanden geldig.Alvast bedankt.

  • Wil Hartog

    Ze zeggen dat het visum 3 maanden geldig is? Als je dan binnen 3 maanden weer terug ben zou het moeten kunnen lukken. Het beste is het om het toch na te vragen hoe het precies zit.

  • lith

    Als het goed is heb je in augustus een visum voor 180 dagen gekregen (dit is een roze sticker in je paspoort) , in die 180 dagen mag je 90 dagen in Turkije verblijven.

    Dit betekend dus dat je visum tot een halfjaar na binnenkomst in turkije nog geldig is maar je moet wel het aantal dagen verblijf van 90 in de gaten houden.

    Als je in augustus een nieuw Visum gekocht hebt kun je daar in oktober ook gebruik van maken.

  • Leo123

    Beste mgouda

    Opmerking van ‘'lith’' klopt visum is voor verblijf van maximaal 90 dagen in een periode van 180 dagen.

    Je kunt dus in oktober met hetzelfde visum opnieuw Turkije in als je maar niet (in totaal van je verschillende vakanties in Turkije op dat visum) langer dan 90 dagen in het land verblijft.

    Veel plezier

    mvrgr

    Leo

  • schorpioen

    Nee hoor!

    Het visum is een soort toeristenbelasting en moet bij elk bezoek

    aan Turkije weer betaald worden!

    Al is hij 90 dagen geldig,hij vervalt per direct na een bezoek aan Turkije bij vertrek uit Turkije!

    Die 15euries zal je de kop niet kosten,toch???

  • lith

    Schorpioen,

    DIt klopt niet want zelf ben ik al 4x op hetzelfde visum Turkije in en uit gegaan en heb maar 1x 15 euro betaald !!!

    Je visum is 180 dagen geldig maar je mag in totaal maar 90 dagen daarvan in turkije verblijven ook al ga je 10x 9 dagen hoef je maar 1x een visum te kopen als het maar binnen die 180 dagen na 1e binnenkomst blijft.

  • Leo123

    lith, je verhaal klopt exact.

    Formeel is het zelfs zo dat GEEN nieuw visum kunt kopen voordat het oude verlopen is.

    Maar dan komt de opmerking van schorpioen weer terug, de extra 15 euro's zijn welkom :)-D en er wordt dus niet moeilijk gedaan.

    Hoe het gaat als je 90 dagen op zijn weet ik niet, kun je dan ook een nieuw visum kopen? .

    Groet

    Leo

  • jaac

    Hallo

    Ik zit momenteel in Turkije en ben met het visum van juni nu het land ingekomen.

    Het visum is 180 dagen geldig en je mag dan 90 dagen in het land verblijven.

    Dus kan je als je 2 keer in een half jaar naar Turkije gaat hetzelfde visum gebruiken het jaartal staat erop je krijgt dan gewoon weer een stempel.

    Een heleboel mensen wisten dit niet dan dit kon dus kopen zij weer een visum.

    Zelfs de hostessen en reisbureaus zeggen niets.

    Dus als je voor de 2 keer gaat hoef je niet bij het loket visum te gaan staan te wachten loop door naar paspoort controle.

    Groet jaac

  • turky

    Het visum is nu 6 maanden geldig.

  • Guido1

    Als je je visum meerdere malen gebruikt wel goed de tel bijhouden…..

    Vorige zondag werden wij aan de pascontrole bij het verlaten van Turkije verzocht met de politie mee te komen….

    Bleek dat er een overschrijding van 1 dag was, 91 dagen ipv 90 dus….

    Dit grapje kostte ons een boete van 212.16 TL per persoon. Mooi in verhouding met de “overtreding” dus????

    Niet betalen mocht ook, maar dan kom je 5 jaar het land niet meer in…

    Ik weet nu niet eens of er nu 6 nieuwe maanden ingaan, wanneer ik terug het land in kan en voor hoelang want meer informatie dan dat ik onmiddellijk 225 TL mocht betalen kreeg ik niet…

    Uiteraard mijn eigen schuld, niet goed opgelet, maar toch… die onduidelijkheid toch altijd…

    Kan iemand me zeggen wanneer die 6 maanden ingaan en stoppen, blijkbaar gaan ze over de jaren heen, dus niet begin 1 januari tot 30 juni en 1 juli tot 31 december

    bedankt alvast

    Greetzzzzzzzzzz

    Guido