Alanya in de winter

  • jermainelachman

    Weet er iemand of er in de eerste week van februari nog wat te doen is voor jongeren in alanya??? Of is alles in Alanya dan nog gesloten???

  • corry

    Hoi

    Ben zelf al een paar keer geweest in de wintermaanden.Maar als je van uitgaan en feesten hou,is er weinig te beleven.Er is wel wat open,maar niet veel,en het is niet druk.Maar je kan er wel andere leuke dingen doen.En de temparatuur kan lekker zijn.Het is dus maar wat je zelf wil.Ik ga zelf einde van de maand.Succes

    Grt Corry

  • jermainelachman

    Hmmz zo te horen zal ik me dus in het hotel moeten vermaken…

    Maar zijn de winkels in Alanya dan ook gesloten of zijn die wel open? En in het weekend wanneer de locale bevolking uitgaat, is er dan ook niet veel te beleven met uitgaan?

  • Alanyakenner

    De meeste winkels zijn in Alanya gewoon open! Ze sluiten wel eerder dan normaal.

    Ik vind het juist wel leuk in die tijd! Lekker rustig en nog genoeg te beleven hoor! Als je Turkse muziek leuk vind, dan is er nog genoeg te doen. Die tentjes zijn gewoon open, de lokale bevolking gaat natuurlijk ook wel eens uit! Verwacht geen boem boem muziek, maar leuke vlotte (soms traditionele) Turkse muziek. Er word altijd live gezongen, meestal iedere dag. In de lokale tenten is het in het weekend gezellig druk.

    Toeristische tenten zoals Robin Hood is het hele jaar door open. De ene keer wat drukker dan normaal in die tijd, maar gezelligheid moet je zelf maken toch?! Groetjes,

  • Jos Waszkiewicz

    Ik ben net terug van Alanya. De discotheken zijn bijna niet open. 1 keer in de week waren ze open en ik ben toen ook gegaan. Er waren heel weinig mensen. ik schat een stuk of 15.

    De winkeltjes zijn nog wel gewoon open toen ik ging maar ze sluiten wel eerder. Het weer kan ook heel wisselvallig zijn. Het is wel warmer dan hier in NL ;-)

    Je kan regen verwachten maar kan ook droog zijn met een zonnetje.

    Maar als je echt wilt feesten enz, dan kun je beter in het hoogseizoen of ander seizoen gaan. De bevolking gaat wel eens stappen maar gebeurd eigenlijk vrij weinig. Het is erg rustig in Alanya tegen die tijd en de meeste toeristen vind je in All-inn hotels dus die zie je vrij weinig in het centrum.

    Ze zijn nu ook veel bezig met het opknappen van hotels en restaurantjes.

    Als je echt wat wilt ondernemen oid is het wel wat leuker in het voor/hoog/na seizoen ;-)

    Maar dat is mijn persoonlijke reden :)

    Als je rond deze tijd wilt relaxen is het heerlijk, het is lekker rustig ;-)

    Groetjes Saskia