Euro - Lira

  • Blommie

    Hallo,

    Ik heb 2 vragen.

    Hoeveel Lira is 1 Euro?

    En kan je in Turkije beter met Lira's of met Euro's betalen?

    Alvast bedankt voor jullie antwoorden. :)

  • SBKarreman

    Hallo Blommie

    1,00 Euro = 2,53 Turkse lire zou niet te veel in een keer pinnen de koers wisseld per dag

    En als je langer dan een week gaat zou ik zeker in lira`s betalen

    Gr. Simon

  • jaac

    Hallo Blommie

    Net terug uit Alanya en zou inderdaad met Turkse lira s betalen alleen als je grote dingen zoals goud en kleden en veel kleding kan je met euro betalen kan je beter afdingen.

    Koers wisselt heel erg neem niet teveel op en neem euro vanuit Nederland mee en wissel deze bij wisselkantoor geen commisie betaal je wel bij banken en in hotels.

    Euro pinnen kan je ook als je Turkse lira pint betaal je omwissel koers en transactiekosten kijk dit goed na bij je bank.

    Heel veel plezier.

    joke

  • Blommie

    Hoi Simon & Joke,

    Dank jullie wel voor jullie reactie. :)

    Wij gaan 16 dagen naar Mahmutlar.

    Ik zal voldoende Euro's meenemen uit NL om daar bij het wisselkantoor om te wisselen.

    Joke, hoe was het weer daar?

    Groetjes, Marjolein

  • SBKarreman

    Hoi Blommie

    Omwisselen heb ik vervelende ervaringen mee

    Ik zou gewoon pinnen in het centrum

    Gr. Simon

  • jaac

    Hai Blommie

    Ik heb nooit vervelende ervaringen gehad met het omwisselen doe ik al jaren maar ik ga wel altijd in Alanya wisselen t.o Ataturk plein.

    Het weer is erg warm 38 graden beter dan hier.

    Wat een verschil als je dan terug komt scheelt 23 graden om ziek te worden..

    En Simon wat zijn jou vervelende ervaringen dan. Ik krijg altijd een bonnetje geen commisie hoef ik te betalen en ook als je pin ben je duurder uit dan betaal je transactie kosten en omrekenkoers en dat is altijd ten nadele van jezelf.

    Fijne vakantie blommie en geniet er maar lekker van.

    Groet Joke

  • harry53

    Je moet nooit lira,s pinnen in Turkije,je zou denken dat het geen verschil maakt of een Nederlander of Duitser gaat pinnen, wat blijkt de Duitsers pinnen lira,s en betalen beduidend minder dan de Nederlanders voor het pinnen in lira,s,blijkt dat Nederlandse banken hun klanten afzet en de omrekenkoers nadelig uitpakt voor de Nederlanders,

    Pin euro,s en wissel die om bij wisselkantoor zonder kosten,

  • Leo

    Lira's pinnen hoeft niet altijd veel duurder te zijn. Maar kosten zijn per bank verschillend.

    En je kunt het best een automaat nemen bij een bank niet een ‘'los staande’' pinautomaat die zijn vaak duurder.

  • harry53

    Lira,s pinnen is gewoon heel doem,pin Euro wissel deze om bij bijvoorbeeld AK bank of change office zonder kosten,door de Nederlandse banken woord je flink genaaid,